سینماها
فعلاباجدول نمایش فیلمهای حامدکمیلی درخدمتتونیم...
|
سینما
فیلم |
آزادی |
فلسطین2 |
آفریقا |
اریکه ایرانیان |
جوان1 |
فرهنگ1 |
ماندانا |
موزه سینما(سینماتوگر) |
|
شکلات داغ |
12/11 18:00 |
11/11 17:30 |
14/11 18:00
|
9/11 18:00 |
13/11 18:00 |
13/11 13:00 |
9/11 19:30 |
13/11 16:00 |
|
پسرآدم دخترحوا |
13/11 سانس2 |
10/11 17:30 |
11/11 16:00 |
15/11 14:00
|
|
12/11 21:00 |
12/11 19:30 |
14/11 14:00 |


خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي «پسر آدم، دختر حوا» به كارگرداني رامبد جوان روز يكشنبه آماده نمايش خواهد شد. 
به گزارش خبرگزاري فارس، ساخت موسيقي اين فيلم توسط بهنام ابطحي به پايان رسيده و فيلم در مرحله ميكس نهايي قرار دارد. همزمان كارهاي لابراتوار در حال انجام است تا طي دو روز آينده فيلم براي نمايش در جشنواره آماده شود.
ساسان توكلي فارساني هم تيتراژ متفاوت ابتدايي فيلم رامبد جوان را آماده كرده است.
«پسر آدم، دختر حوا» در سازمان سينماي سبحان و به تهيهكنندگي سعيد حاجي ميري توليد شده است.
مهناز افشار، حامد كميلي، رامبد جوان، ليلا اوتادي، شيلا خداداد، فرامرز صديقي، كيومرث ملكمطيعي، محسن قاضي مرادي، سعيد پيردوست، عليرضا رياحي، حسين محب اهري، مهوش وقاري، فرامرز روشنايي، محمود بنفشهخواه، كيانوش گرامي، اردشير كاظمي و ملك شريعتپناهي بازيگران اين فيلم هستند.
«پسر آدم، دختر حوا» فيلمي كمدي، اجتماعي است كه به لجبازيهاي حرفهاي دو وكيل تازه كار ميپردازد.
فيلمنامه اين فيلم را محمدرضا احمدي پيشكوهي با مشاوره و بازنويسي نهايي سعيد حاجيميري به نگارش درآورده است.
برخي از عواملي كه در اين فيلم حضور داشتند عبارتند از:
مديرفيلمبرداري: فرج حيدري - مجري طرح و مدير توليد: آزيتا موگويي - صدابرداري همزمان: بهروز معاونيان - طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسايي - طراح چهره پردازي: مهرداد ميركياني - تدوين تصوير و صدا : سعيد حاجيميري.
خبرگزاري فارس: با توجه به درخواست تهيهكنندگان و كارگردان هاي فيلم هاي اول و دوم جشنواره براي برگزاري نشست هاي رسانه اي، جشنواره فيلم فجر با برگزاري نشست براي اين آثار موافقت كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم فجر، براي بهره گيري تمامي فيلمسازان از جنبههاي اطلاع رساني جشنواره، تصميم گرفته شد تا نشستهاي پرسش و پاسخ فيلمهاي اول و دوم نيز به مانند فيلمهاي بخش مسابقه در سالن كنفرانس مركز همايشهاي برج ميلاد تهران برگزار شود تا اين آثار نيز به خوبي براي مخاطبان معرفي شوند.

نشستهاي پرسش و پاسخ فيلم هاي اول و دوم از امروز چهارشنبه هفتم بهمن ماه با فيلم «راز دشت تاران» ساخته هاتف عليمرداني و محمد لطفعلي و تهيه كنندگي داريوش بابائيان آغاز شد.
نشستهاي پرسش و پاسخ فيلمهاي بخش مسابقه سينماي ايران نيز بلافاصله بعد از نمايش آثار با حضور عوامل فيلمها در سالن كنفرانس مركز همايشهاي برج ميلاد برگزار ميشود.
هنرمند و کارشناس برجسته سینما بخش مسابقه سینمای ایران را داوری می کنند
اسامی داوران بخش مسابقه سینمای ایران بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری سینمای ایران به نقل از روابط عمومی جشنواره ، 7 نفر از کارشناسان و هنرمندان فیلم های این بخش از جشنواره را ارزیابی می کنند.
بر پایه این گزارش ، "مسعود جعفری جوزانی" فیلمساز ،"اسفندیار شهیدی" مدیر فیلمبرداری و تهیه کننده سینما ،"ابوالقاسم طالبی" فیلمساز، "محسن علی اکبری" تهیه کننده سینما، "محمد ابراهیم فیاض" کارشناس فرهنگی ، "فاطمه گودرزی" بازیگر و "ناصر هاشم زاده" فیلمنامه نویس فیلم های بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم فجر را داوری می کنند.

26 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به روی پرده می رود.
در بخش مسابقه سینمای ایران 15 سیمرغ بلورین و یک سیمرغ زرین از نگاه ملی به برگزیدگان اهدا می شود.
بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر هم اکنون در حال برگزاری است.
نسل آينده سينما را دريابيم
فيلمسازان اول و دوم جشنوارهي فيلم فجر را ارزيابي كردند
تعدادي از فيلمسازان بخش فيلمهاي اول و دوم جشنوارهي فجر نسبت به عدم برگزاري نشست خبري براي اين بخش و عدم حمايت از اين نوع سينما و نوع انتخابها گلايه كردند.
مهدي نادري:
جشنواره با تصميمات دقيقهاي نودي، مصائب تمامنشدني دارد
مهدي نادري كه امسال در اولين تجربهي بلندش با فيلم «بدرود بغداد» در جشنوارهي فيلم فجر حضور دارد، در گفتوگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دربارهي ارزيابياش از جشنوارهي فيلم فجر امسال گفت: ظاهرا داستان جشنوارهي امسال و مصائب آن تمامشدني نيست. اصولا جشنواره فيلم فجر همواره با تصميمات دقيقه نودي خود مشكلات متعددي ايجاد ميكند و ماهيت خود را به زيرسوال ميبرد. ما فكر ميكرديم كه با توجه به صحبتهاي دبير جشنواره امسال وضعيت بهتري را تجربه كنيم اما گويا هنوز تا آن مرحله كمي فاصله داريم.
اين كارگردان در عين حال به موضوع عدم انتخاب فيلماش براي بخش مسابقه اشاره كرد و گفت: نميدانم چرا اين جشنواره براي انتخاب آثار از افرادي استفاده ميكند كه به اندازه كافي عادل و كارشناس نيستند، چرا هيچگاه مسوولان جشنوارهي فجر به اين نميانديشند كه انتخابهاي نادرست چه بلايي بر سر فيلمها ميآورد. من نميدانم چرا مديريت جشنوارهاي كه بايد مستقل باشد اين چنين جلوي ديدهشدن فيلمسازان فيلم اولي را ميگيرد، اكنون واقعا نميدانم صحبتهاي معاونت سينمايي دربارهي شگفتي فيلمهاي اول و دوم را باور كنم يا جفاي بزرگي كه در حق اين فيلمها ميشود.
نادري در ادامه با بيان اينكه فيلمهاي اول و دوم حاصل دسترنج سيويكساله كشور است اظهار كرد: امسال همه ميدانند كه شكل همكاري فيلمسازان با جشنواره متفاوت شده است و ديگر جشنواره مانند سالهاي گذشته نيست. امسال بسياري از فيلمسازان براي ورود فيلمهايشان به جشنواره امتيازهاي بزرگي گرفتهاند، اما ما فيلمسازان فيلم اولي كسي جز خدا را پشت سر خود نداريم، بنده پس از شش سال رنجكشيدن فيلم خود را به سرانجام رساندهام اما گويي در اين شرايط سر فيلمهايي از قبيل فيلم من و فيلمسازاني همچون من بيكلاه مانده است.
وي ادامه داد: بنده از خود اعضاي هيات انتخاب جشنواره شنيدم كه برخي از فيلمها به آنها تحميل شده است و گاه اين فيلمها مدتها در بخشهاي مختلف ميگردند تا در نهايت از بخش مسابقه سردر ميآورند. حال اگر اين گفتهي اعضاي هيات انتخاب درست بوده باشد و انتخابها بدين شيوه صورت گرفته باشند و جشنوارهي ما تا اين حد بيقانون باشد جامعه سينماي ايران از چنين ضربهاي كه به فيلمسازان جوانش وارد ميشود به شدت آسيب خواهد ديد.

نادري در بخش پاياني اين گفتوگو عدم برگزاري نشست مطبوعاتي براي فيلمهاي اول و دوم را جفايي بزرگ به اين فيلمها دانست و عنوان كرد: بنده نسبت به اين قضيه و اينكه حق تبادلنظر من با منتقدان رسانهها را گرفتهاند بهشدت اعتراض دارم. چرا كه به هرحال مطبوعات تنها مرجعي هستند كه ميتوانيم براي آنها درد دل كنيم و آنها با ديدن آثار به كسب استعدادها بپردازند. بههرحال نقطه نظرات و تشويقهاي اهالي مطبوعات مايه دلگرمي ما خواهد بود و به كارهاي بعدي ما كمك ميكند.

برزگر: گاه افرادي كه حتي لوح تقدير هم از فجرنگرفتهاند، هيات انتخاب ميشوند
مجيد برزگر ديگر كارگرداني كه امسال با فيلم «فصل بارانهاي موسمي» در فجر حضور دارد هم معتقد است: هيات انتخابي با معيارهاي نامشخص برخي فيلمها در بخش مسابقه و برخي ديگر را در بخش فيلمهاي اول و دوم قرار دادهاند. حال با اين دستهبندي عوامل فيلمهاي اول و دوم كه ممكن است همهي آنها از عوامل حرفهاي سينما يا استعدادهاي تازه وارد باشند، ديده نميشوند و به آنها ظلم ميشود. عدم برگزاري نشست مطبوعاتي براي اين فيلمها هم ضربهي ديگري است كه علاوه بر كارگردان ساير عوامل را هم تحت تاثير قرار ميدهد و موجب ميشود كه امتيازات كار آنها ديده نشود.
اين كارگردان همچنين اظهار كرد:شك ندارم كه امسال در ميان آثار اول و دوم فيلمهاي خيلي خوبي وجود دارد كه گاه حتي شايد از فيلم چندم كارگردانانها هم بهتر باشند. البته شايد هم از اين نوع نگاه به فيلمهاي اول گريزي نباشد، چرا كه حتي در جشنوارهاي مثل كن هم تنها يك جايزهي دوربين طلايي به اين فيلمها تعلق ميگيرد.
برزگر همچنين عنوان كرد: البته گويا جشنوارهي فجر اين موضوع را تاحدي مورد توجه قرار داده و در آن برخي آثار اول كه مورد تاييد هيات انتخاب بودهاند به بخش مسابقه نيز راه يافتهاند، اما گاه انسان با خود فكر ميكند كه واقعا وظيفهي اصلي يك جشنواره چيست و قرار است آن جشنواره از چه فيلمها و افرادي حمايت كند. ما هرگاه فيلمي ميبينيم كه عنوان منتخب يك جشنوارهي خارجي را بردوش ميكشد، براي ديدن آن هيچ ترديدي به خود راه نميدهيم. نميدانم اين مساله تا چه حد دربارهي فيلمهاي منتخب فجر صدق ميكند، اما مرور تاريخ سينماي ايران گوياي آن است كه در بسياري مواقع فيلمهاي خوب بهدلايل مختلف به اين جشنواره راه نيافتهاند. چرا كه گاه سطح اعضاي هيات انتخاب اين جشنواره نه تنها بالاتر از فيلمسازان نبوده، بلكه به مراتب پايينتر هم بوده است و گاه افرادي در اين جشنواره به انتخاب پرداختهاند كه حتي يك لوح تقدير هم از فجر نگرفتهاند.
نادر طريقت:
با حذف نشست نقد و بررسي براي فيلمهاي اول به آنها ظلم شد
نادر طريقت كارگردان فيلم «خاطره» كه امسال اولين فيلم سينمايي خود را به فجر فرستاده هم معتقد است: نميدانم چرا نبايد فيلمهاي اول و دوم نشست مطبوعاتي داشته باشند، اما فكر ميكنم كه فيلمساز اول خيلي بهتر از ديگران ميتواند با نظراتي كه در اين جلسات مطرح ميشود خود را ارتقا دهد و نقاط ضعف خود را برطرف كند، به همين دليل فكر ميكنم با حذف اين نشستها امسال به اين فيلمها ظلم شده است.
وي همچنين به ضايعشدن حق عوامل اين فيلمها اشاره كرد و گفت: ما 20 سال است كه مسيري اشتباه را طي ميكنيم چرا كه اكنون بايد فيلمهاي اول و دوم ما از بخش ملي جدا باشند؟ آيا اين فيلمها غيرملي هستند كه با آنها اينگونه برخورد ميشود؟ آيا غيراز اين است كه هر فردي كه فيلم ميسازد بايد به فكر رقابت با تمام فيلمهاي ديگر باشد؟ پس اگر چنين است چرا اين بخش را جدا كردهاند؟ چه كسي ميگويد كه فيلمهاي اول و دوم نميتواند آثار شاخص باشند؟ آيا بهتر نيست كه فيلمسازان اين آبوخاك را با ديد بهتري ببينيم؟
نادره تركماني:
حمايت از فيلمسازان اول و دوم ميتواند در سينماي آينده جريانساز باشد
نادره تركماني كارگردان «خاله سوسكه» كه از ديگر فيلمهاي بخش اول و دوم است هم در اين باره به ايسنا گفت: نميدانم كه چرا چنين تصميمي گرفته شده است، اما به هرحال اين افراد ميتوانند در سينماي آينده جريانساز باشد. كسي كه فيلم ميسازد در اصل با اين كار خود اعلام ميكند كه قصد دارد فعاليت در مسير سينما را ادامه بدهد. اين فرد مانند كودكي است كه بهتازگي راه افتاده است و اگر ما بخواهيم حمايتهاي خود را از او دريغ كنيم، او قطعا زمين ميخورد و تا مدتها از برخواستن مجدد ترس دارد.
وي در ادامه با اشاره به قطع حمايتهاي مركز گسترش از فيلمهاي دوم اظهار كرد: نميدانم چرا مركز چنين تصميمي گرفته، اما اگر قرار باشد كه فيلمهاي دوم را با نگاهي كه از طريق مسوولان اعلام شده در نظر بگيريم لازم است كه امسال هم اين فيلمها در بخش مسابقه قرار داده شوند. علاوه براين مشكلات و دردسرهاي سينما چنان زياد است كه حتي لازم بود مسوولان مركز حمايت از فيلمهاي سوم را هم برعهده گيرند، نه اينكه حمايتهاي خود را كاهش دهند.
اين كارگردان همچنين به عدم رغبت و نياز فيلمسازان قديميتر به شركت در جلسات نقد و بررسي اشاره و عنوان كرد: بسياري از فيلمسازان قديمي هيچ رغبتي به شركت در اين جلسات ندارند، اما در اين جلسه فيلمسازان فيلم اولي قطعا حرفهاي بسياري براي گفتن دارند و بهتر آن است كه به آنها فرصت حرفزدن بدهيم.
تركماني در پايان صحبتهايش هم عنوان كرد: همواره تصميمگيريهاي جشنوارهي فجر بهگونهاي بوده است كه در آنها هيچ پاسخي براي سوالات مختلف وجود نداشته است. اكنون ما نه ميدانيم كه چرا فيلمهاي دوم ديگر مورد حمايت قرار نميگيرند و نه ميدانيم كه چرا جلسات نقد و بررسي آثار اول و دوم حذف شده است. به هرحال اگر منطقي پشت اين تصميمات وجود داشت، شايد هيچگاه هيچ يك از ما به طرح چنين سوالاتي نميپرداختيم.

وی افزود: شکلات داغ نیازی به روابطی از این دست ندارد چون بی ادعا خودش را ثابت می کند.
وی تصریح کرد: با تمام احترامی که برای اهالی سینمای ایران قائلم بسیار متاسفم که ملاک قضاوت ادم ها برای صلاحیت یک فیلم سن کم کارگردان آن است.
کلاهداری اظهارداشت : من زمانیکه این فیلمنامه را به هریک از تهیه کندگان سینما ارائه دادم همه برای تولیدش استقبال کردند و حاشیه های فعلی تعجب برانگیز است.
وی افزود: زمانیکه من درخواست خروج فیلمم را از بخش مسابقه ارائه دادم دبیر جشنواره به سرعت پذیرفت در حالیکه ایشان می توانست ممانعت کند.
گفتنی است شکلات داغ قصه کافی شاپی را روایت می کند که مهمانان ثابت متعددی دارد، اما ورود یک زن به این مکان سبب بروز اتفاقاتی می شود.
| "اغما"به دو زبان کردی و اردو دوبله شد | |
| مجموعه تلویزونی "اغما"به کارگردانی سیروس مقدم برای مخاطبان شبکه جهانی سحر به دو زبان کردی و اردو دوبله شد. | |
|
به گزارش خبرگزاری مهر، مجموعه تلویزیونی "اغماء" به مدیریت دوبلاژ فرزاد مشعوف به صورت موازی به دو زبان کردی و اردو برای مخاطبان شبکه جهانی سحر دوبله شد. مشعوف درباره دوبله این سریال گفت: "دوبله این مجموعه تلویزیونی که به طور همزمان برای دو سیمای کردی و اردوی شبکه جهانی سحر تهیه می شود به تازگی به پایان رسیده و در حال حاضر مراحل میکس و صداگذاری آن در حال انجام است و طی هفته آینده آماده پخش از دو سیمای مذکور خواهد بود." "اغماء" با بازی بازیگرانی چون امین تارخ، حامد کمیلی، شیرین بینا، نفیسه روشن و....، داستان زندگی دکتر طه پژوهان با بازی امین تارخ را روایت می کند که یک پزشک فوق تخصص مغز و اعصاب است. وی به دلیل بیماری حاد همسرش مولود (شیرین بینا) بر سر دو راهی قرار می گیرد. از طرفی عرف پزشکی مانع جراحی همسرش توسط او است ولی مولود اصرار دارد که فقط توسط او جراحی شود...
در دوبله کردی این مجموعه تلویزیونی که در 30 قسمت 30 دقیقهای آماده میشود آزاد ابراهیمی به جای الیاس، فرزاد مشعوف دکتر پژوهان، مژده طاهری، دکتر بردیا، فرحناز کریمی پری، آسو هنرور دکتر جودت، انورهژبری کارآمد، گلاویژ همت بلندپور مولود، سعادت رحیم پور رز، هوتن شکیبا کاوه، سیروان تخت فیروزه پیرباباصدا پیشگی کرده اند. در دوبله این سریال به زبان اردو گویندگانی چون قمر عباس به جای دکتر پژوهان، حسن عباس الیاس، زهرا زیدی دکتر بردیا، ناهید انوری رز، شایسته درانی پری، احمد عباس پیربابا، اظفرکاظمی دکتر جودت، حسن زیدی کاوه و.... صدا پیشگی کرده اند. همچنین در دوبله کردی و اردوی این مجموعه تلویزیونی، "بهروز کاشی ساز" صدابرداری، "محسن کیوانفر" ساخت افکت، "سعدالدین ستوده" ترجمه به زبان کردی و "اظفر کاظمی" ترجمه به زبان اردو را بر عهده داشته اند. |
















این وبلاگ اولین وبلاگ برای بازیگری جوان است که مدتی طولانی در تئاتر بوده و اکنون پا به عرصه ی تصویر گذاشته و توانسته در اولین کارهای خود طرفداران زیادی نصیب خود کند: